Forum Strażnicy Ithilien Strona Główna Strażnicy Ithilien
Forum klanu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kodeks prawny klanu

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strażnicy Ithilien Strona Główna -> Konstytucja klanu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalev_Ylipulli
Namiestnik Ithilien



Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 3298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Vanajanpaa, prowincja Anfalas, Gondor

PostWysłany: Sob 16:01, 19 Sie 2006    Temat postu: Kodeks prawny klanu

Wstęp:

Ja Kalev Ylipulli, syn Tuonena jako przywódca klanu Strażnicy Ylipulli postanowiłem spisać ten akt, który reguluje życie klanu i forum. Poza nim obowiązuje też konstytucja Bruineny z niewielkimi drobnymi zmianami. Regulamin ten może jeszcze ulec wielu zmianom, ale od chwili jego powstania obowiązuje wszystkich klanowiczów.

Motto klanu:

1 Jest jedna rzecz, dla której warto żyć, Ithilien i nie zmienia się nic.

2 Wolność klanowiczom i złodziejom, śmierć wrogom i frajerom

3 Wszystkie trudności pokonamy, frajerów wydymamy


Przepisy ogólne

1 Namiestnikiem Henneth Annun i krainy Ithilien jest Kalev Ylipulli. Władza jest sprawowana przy udziale rady klanu. Kraina formalnie podlega Gondorowi, ale posiada pełną autonomię wewnętrzną i własną armię.

2 Prawo obowiązujące w Henneth Annun dotyczące ataków, klanów, profili, avatarów itp. jest takie samo jak konstytucja Bruineny.

3 Strażnicy Ithilien mają prawo zamknąć bramy miasta przed członkami klanów z którymi prowadzi wojnę ( nie dotyczy to pojedynczych ataków ). W skrajnych przypadkach „wilcze bilety” mogą dostawać pojedyncze osoby, które działały na szkodę klanu. Nasz klan również zobowiązuje nie się atakować innych bez podania przyczyny.

4 Wszystkie petycje, błędy i inne sprawy należy zgłaszać namiestnikowi Ithilien.

5 Przyłączenie do klanu jest równoznaczne z uzyskaniem obywatelstwa Henneth Annun.

6 Klany związanie z Gondorem i rasą ludzką lub elfami mają prawo do założenia swojej siedziby w Henneth Annun, ale nie mają one takich praw jak Strażnicy Ithilien. Wszystkie pieniądze na założenie klanu idą do miejskiego skarbca. Pozostałe klany, które tutaj wybudują swoją siedzibę zostaną przeniesione do Minas Tirith. Każdy może założyć klan poza terenem miasta.

7 Klan zastrzega sobie prawo do zmiany kodeksu

8 Każdy mieszkaniec ma zapewnioną wolność osobistą, wyznaniową i prawo do własnych poglądów.


Skarbiec Henneth Annun

1 Miasto posiada własny skarbiec, którym może dysponować namiestnik miasta. Każdy członek klanu może sprawdzić jego stan. Każdy mieszkaniec Śródziemia może wysyłać dotacje.

2 Pieniądze ze skarbca idą na rozbudowę miasta i nagrody w konkursach.

3 Skarbiec Henneth Annun zasilany jest również z następujących źródeł:

a) zakup, rozbudowa oraz upiększanie domostw
b) zakup oraz rozbudowa kopalni
c) zakup oraz rozbudowa farmy
d) dotacje
e) zakładanie klanów

4 Zakup i rozbudowa dotyczą jedynie terenów samego miasta.


Rada klanu

1 Rada Klanu może liczyć maksymalnie 5 osób ( w tym przewodniczący – główny doradca ). Nowego członka powołuje przywódca i pozostali radni. To samo następuje przy wyrzucaniu z rady. Jeśli rada powoływana jest od nowa, udział w wyborze bierze cały klan.

2 Rada decyduje o:

a) Wypowiedzeniu wojny
b) zawarciu pokoju traktatu sojuszu
c) wyrzuceniu z klanu i wydaje opinie dotyczące spraw w sądzie klanowym
d) wysokościach składek
e) wysyłaniu szpiegów i rozbudowie armii
f) nadania rangi kapitana lub generała

3 Każdy członek rady może rekrutować nowych Strażników.

4 W przypadku jeśli przywódca klanu rezygnuje z pełnionej funkcji, rada wybiera jego następcę.

5 Członkowie rady nie dostają żadnych diet, ponieważ jest to funkcja społeczna.

6 Przywódca klanu ma prawo zawetować decyzję rady klanu, ale rada przy jednomyślnym poparciu może to weto odrzucić.

7 Członkowie rady i namiestnik mają następujący statut:

a) Namiestnik:

- Reprezentuje Ithilien za granicą
- W wyjątkowych przypadkach ma prawo weta w radzie np. jeśli projekt może zaszkodzić klanowi lub budzi liczne kontrowersje
- Stanowi najwyższą instancję do której można się odwołać po wydaniu wyroku sądowego
- Może być inicjatorem ustawy lub projektu
- Jest naczelnym dowódcą sił zbrojnych Ithilien

b) Główny doradca:

- Koordynuje prace Rady Klanu
- Może zażądać raportu z resortów
- Decyduje o odwołaniu członka rady przy poparciu pozostałych osób od niej należących
- Zastępuje danego członka rady w przypadku odwołania go bądź zawieszenia w obowiązkach służbowych

c) Dyplomata

- Urzęduje w biurze dyplomaty
- Reprezentuje Ithilien w sprawach zagranicznych
- Prowadzi rekrutację do klanu i dba o przyjmowanie nowych osób
- Bierze udział w negocjacjach dotyczących paktów
- Na żądanie Głównego Doradcy musi przygotować raport z ministerstwa

d) Skarbnik

- Dba o gospodarkę Ithilien i finanse klanu
-Przy porozumieniu z radą wprowadza reformy finansowe
- Zbiera składki od członków Strażników Ithilien i przesyła je do skarbca klanu
-Aktualizuje Listę składkową
-Na żądanie Głównego Doradcy musi przygotować raport z ministerstwa

e) Skryba

- Jest naczelnym redaktorem „Gońca Ithilien”
- Dba o rozwój kulturalny klanu, inicjuje różne przedsięwzięcia i sesje


Przepisy dotyczące członków klanu

1 Przywódca klanu sprawuje funkcję przede wszystkim administracyjną. Jego obowiązkiem jest dbanie o politykę zewnętrzną, finanse i bezpieczeństwo przy udziale rady klanu i pozostałych członków.

2 W klanie panuje system demokratyczny. Każdy może wygłosić swoją opinię na dowolny temat. W sprawie najważniejszych przedsięwzięć zostanie przeprowadzone referendum, a decyzję ostatecznie zatwierdza rada klanu.

3 Życie prywatne członków klanu jest ich sprawą, dopóki nie szkodzi ono klanowi. Jeśli jednak ktoś wyląduje z lochach na dłużej niż 14 dni, zostanie dożywotnio wygnany z krainy lub skazany na karę śmierci, wówczas taki osobnik zostaje automatycznie wyrzucony z klanu.

4 W klanie obowiązują prawa wolnego rynku i przywódca nie ingeruje w interesy klanowiczów. Każdego obowiązuje jednak prawo dotyczące imion, avatarów i profili.

5 Każdy ma szansę na rozwinięcie swoich umiejętności i wzbogacenia się po przyłączeniu się do klanu.

6 Stosunki między klanowiczami powinny być oparte na relacjach przyjacielskich.



7 W klanie obowiązują następujące rangi:

a) rekrut - osoba, która została dopiero przyjęta do klanu, stawia pierwsze kroki, zwykle awansuje się po 3 tygodniach od przyłączenia do klanu, chyba że ktoś już się czymś zasłużył dla Strażników Ithilien.

b) młodszy strażnik - osoba która ma dość krótki staż w klanie lub nie przejawia wielkiej aktywności. Ranga ta pozwala już w pełni korzystać z praw klanowicza ( otrzymanie broni, pożyczki, dotacji, daje prawo kandydowania do rady )

c) strażnik - dostaję ją osoba, która już coś zrobiła więcej dla klanu niż jest to od niej wymagane lub ma za sobą dłuższy czas nienagannej służby ( płacenie składek na czas, udzielanie się na forum, przestrzeganie prawa, wierność klanowi ).

d) sierżant - przynajmniej 3 miesiące służby lub wykonanie paru zadań ( np. rekrutacja jednego lub kilku graczy, przedstawienie jakiegoś projektu albo zabieranie głosu w ważnych sprawach )

e) kapitan - wymagany jest dłuższy staż w grze, znajomość realiów Śródziemia, wykonanie jakiejś ważnej misji, plus to co u sierżanta. Kapitan automatycznie zyskuje dostąp do zamkniętej komnaty. O przyznaniu tej rangi decyduje rada.

f) generał - ranga przyznawana za wyjątkowe zasługi i dokonania, do tego trzeba posiadać bardzo dobre wyczucie klimatu i spore umiejętności. Tak jak w przypadku kapitana o przyznaniu tej rangi decyduje rada klanu.


8 Ranga w klanie ( rekrut, młodszy strażnik, strażnik, sierżant, kapitan, generał ) zależy od kilku czynników:

a) regularne opłacanie wszystkich składek
b) udzielanie się na forum, pomysły mające przynieść korzyści klanowi
c) dodatkowe dotacje na rzecz klanu w postaci złota, mithrilu, broni lub surowców
d) staż w klanie
e) nienaganna służba klanowi, karalność
f) umiejętność utrzymywania klimatu
g) różne zasługi zarówno na wojnie jak i w czasie pokoju

8 W przypadku dostania się do rady klanów dostaje się rangę specjalną ( dyplomata, główny doradca, dowódca armii, skryba lub skarbnik )


Obowiązki klanowiczów

1 Obowiązkiem każdego klanowicza jest cotygodniowe płacenie składek na rzecz klanu. Składki zależą od poziomu postaci:

1-5 poziom – 1000 sztuk złota

6- 10 poziom 1000 sztuk złota*poziom postaci

11-20 poziom - 2000 sztuk złota*poziom postaci

21 - 30 poziom - 4000 sztuk złota*poziom postaci

31 - 50 poziom - 7000 sztuk złota*poziom postaci

Powyżej 50 poziomu - 10000 sztuk złota*poziom postaci

Jeśli klanowicz nie zapłaci składki w danym tygodniu, zostanie listownie upomniany z wezwaniem do zapłacenia. Jeśli nie będzie regularnie płacił przez 3 tygodnie składek, zostanie usunięty z klanu. Gracze będący na urlopie trwającym dłużej niż 7 dni są zwolnieni z płacenia na czas jego trwania, ale muszą poinformować przywódcę o wyjeździe. Płacąc darowiznę o wartości większej niż wynosi składka, klanowicz jest zwolniony w płacenia składek maksymalnie przez miesiąc. W uzasadnionych przypadkach może zostać czasowo zwolniony z opłat. Wszelkie opłaty pobiera skarbnik.

2 Zabrania się atakowania członków własnego klanu, jego strażnicy, rozmaitych akcji sabotażowych i wszczynania sporów. Wszelkie tego typu sprawy są rozwiązywane w sądzie.
a) w przypadku ataku na strażnicę sprawca musi wypłacić ofierze odszkodowanie w wysokości 10000 sztuk złota, pomnożone przez poziom atakowanej strażnicy
b) wszelkie spory, pomówienia i inne podobne sprawy są załatwiane w sądzie klanowym.
c) wszelkie akcje przeciwko klanowi ( szpiegowanie, podjudzanie innych klanów do wojny przeciwko nam i inne szkodliwe działanie ) są karane wyrzuceniem z klanu w przypadku udowodnienia winy sprawcy. Taki delikwent podlega również prawu zemsty klanowej, czyli może być atakowany kilkanaście razy dziennie przez różne osoby z klanu. Zostają również zamknięte przed nim bramy Henneth Annun.

3 Każdy nowo przyjęty klanowicz zobowiązany jest do posiadania konta na forum. Jego imię powinno być takie jakiego używa w grze ( obcych ludzi to nie dotyczy ).

4 Poza rejestracją na forum, obowiązkiem każdego jest uczestniczenie w życiu forum. Każdy przynajmniej raz na tydzień powinien coś napisać. Osoby całkowicie nieaktywne na forum będą wyrzucane z klanu. Jeśli dana osoba będzie się często udzielała na forum, może otrzymać od przywódcy uznaniową premię w zależności od wniesionego wkładu dla klanu.

5 Każdy powinien zastosować się do wiadomości otrzymanej z klanu.



Prawa i bezpieczeństwo klanowiczów

1 Każdy członek naszego klanu ma zapewnione bezpieczeństwo. Jeśli regularnie będzie on zaatakowany przez człowieka z zewnątrz, obowiązkiem reszty klanu jest ścigać go, dopóki nie zostanie zabity. To samo tyczy się atakowania strażnic należących do klanowiczów. Nie dotyczy to pojedynczych ataków. Każdy członek klanu atakuje ludzi z innych klanów na własną odpowiedzialność i sam ponosi konsekwencje za swoje czyny.

2 Każdy Strażnik Ithilien ma prawo do darmowego leczenia na terenie całego Śródziemia, oraz do zniżek przy treningach u prywatnego trenera w Henneth Annun.

3 Jeśli klanowicz zostanie wtrącony do więzienia, klan ma obowiązek zrobić wszystko, aby go stamtąd wyciągnąć. Dotyczy to jednak tylko kradzieży. Jeśli delikwent złamał prawo karczmy, wykonywał nieprzepisowe ataki, lub w inny sposób złamał prawo, nie przysługuje mu pomoc w wyjściu z więzienia.

4 Każdy, kto do nas należy ma prawo do otrzymania za darmo broni, pancerza i reszty ekwipunku za darmo, odpowiadającą jego poziomowi postaci. To prawo przysługuje po 3 tygodniu przynależności do klanu.

5 Dzienne oprocentowanie pożyczki dla klanowicza wynosi 1%, a nie 6% jak dla ludzi z zewnątrz. Klanowiczów dotyczą tak jak innych ograniczenia wiekowe i poziomów. Można je zobaczyć w profilu postaci Kaleva Ylipulli.

6 Każdy klanowicz może otrzymać niezbędną poradę dotyczącą spraw gry, ma zapewnioną pomoc prawną i w uzasadnionych przypadkach może liczyć na dofinansowanie po warunkiem, że przedstawi sensowny plan na prowadzenie swojej działalności. Prawo do dotacji uzyskuje się po 3 tygodniach od przyłączenia do klanu.

7 Jedynie magowie mogą otrzymywać przedmioty związane z magią, a rzemieślnicy mogą dostać miedź żelazo i węgiel. Każdy ma prawo do broni i ekwipunku. Aby mieć przywileje maga, czy rzemieślnika taka osoba musi znaleźć się na liście profesji wyświetlanej na forum klanu.

8 Każdy klanowicz ma 5% zniżki do zakupu, rozbudowy, oraz upiększania domów. To samo dotyczy zakupu ziemi pod budowę. 10-procentowa zniżka przysługuje przy zakupie i rozbudowie kopalni, farm oraz sklepów.

9 Dla członków klanu koszty wskrzeszania na terenie miasta są o 20% niższe


Przepisy ogólnoklanowe

1 Aby dołączyć do klanu, należy napisać specjalne podanie na forum klanu w biurze dyplomaty. O przyjęciu do klanu decyduje rada i przywódca. Pozostali członkowie klanu mogą wskazywać błędy w podaniu, niedociągnięcia w profilu czy zadawać dodatkowe pytania. Istnieje możliwość zaproszenia do klanu losowego mieszkańca Śródziemia. Przyłączenie do klanu jest równoznaczne z uzyskaniem praw obywatela w Henneth Annun i klanowicza. Aby zostać przyjętym do klanu, należy:

a) mieć imię i imię ojca zgodne z prawem imion
b) posiadać avatara zgodnego z przepisami
c) mieć profil zgodny z prawem zgodny z daną profesją i konstytucją
d) zarejestrować się na forum klanu
e) być człowiekiem, elfem, haradrimem lub easterlingiem ( w niektórych przypadkach możemy przyjąć osobę innej rasy jeśli okaże się tego warta )
f) napisać podanie na forum klanu w biurze dyplomaty, w którym będą zawarte informacje na temat historii postaci, charakteru, umiejętności, stanu posiadania, profesji, powodów dla których dana osoba kandyduje do klanu, oczekiwać i tego co może zaoferować. Podanie jest rozpatrywane przez innych członków klanu.

2 Każdy nowo przyjęty kandydat do klanu musi wygłosić przysięgę: „Ja mieszkaniec Kraju Księżyca, świadom podejmowania obowiązków Strażnika Ithilien, ślubuję: służyć wiernie klanowi i krainie, chronić ustanowiony konstytucją porządek prawny, strzec bezpieczeństwa kraju i jego obywateli, nawet z narażeniem życia. Tak rzekłem ja, ( imię i nazwisko ), syn ( imię ojca ), ( rasa i miejsce pochodzenia np. elf z Lothlorien )

3 Każdy będzie regularnie informowany o zmianach w klanie przez pocztę

4 Wyrzuconym z klanu można zostać, po otrzymaniu bana na forum, notorycznym łamaniu regulaminu i nieprzestrzeganiu obowiązków klanowicza ( nie można nikogo skazać bez wyroku sądowego ). W skrajnych przypadkach mogą zostać przed wyrzuconym zamknięte bramy Henneth Annun. Istnieje również prawo łaski, jeśli u skazanego nastąpi poprawa.

5 Każdy ma prawo opuścić klan ale podlega pewnym zasadom:

a) powinien poinformować wszystkich klanowiczów o swoim odejściu i podać powód. Dotyczy to szczególnie osób należących do rady.
b) osoba która odejdzie bez słowa i założy własny klan automatycznie staje się wrogiem i obiektem ataków. W niektórych przypadkach mogą zostać przed nim zamknięte bramy Henneth Annun. Może to również dotyczyć członków rady klanu a o tym decyduje sąd.

4 Strażnicy Ithilien są neutralni w stosunku do większości klanów. Wojna może nastąpić, jeśli członek obcego klanu będzie dręczył ludzi z klanu, atakował siedzibę, lub strażnice. Członkowie klanu z którym jest prowadzona wojna mają zablokowany dostęp do Henneth Annun. Decyzję o zablokowaniu dostępu do miasta podejmuje rada klanu, a namiestnik Ithilien wprowadza ją w życie. Sankcje mogą zostać zniesione dopiero po wypłaceniu większej sumy pieniędzy lub zawarciu pokoju.



Nowelizacja z dnia 30 czerwca 2008 roku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kalev_Ylipulli dnia Sob 8:06, 20 Gru 2008, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strażnicy Ithilien Strona Główna -> Konstytucja klanu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin